Pacienti jsou na prvním místě, MOÚ dosáhl nejlepšího výsledku v Národním hodnocení jejich spokojenosti

Pacienti jsou na prvním místě, MOÚ dosáhl nejlepšího výsledku v Národním hodnocení jejich spokojenosti

Masarykův onkologický ústav dosáhl v rámci Národního hodnocení spokojenosti pacientů organizovaném Ministerstvem zdravotnictví ČR vynikajícího výsledku a obsadil 1. místo mezi 35 zapojenými nemocnicemi v České republice. Hodnocení probíhalo v květnu 2024 na osmi odděleních lůžkové péče MOÚ u hospitalizovaných pacientů.

V souladu s metodikou projektu obdržel každý propuštěný pacient standardizovaný dotazník, který vyplňoval ručně. Výsledná průměrná známka za sledované období pro MOÚ dosáhla 1,10, což značí celkovou spokojenost 97,43 % pacientů. „Tento výsledek dokládá vysokou kvalitu poskytované péče v našem ústavu, čehož by nebylo možné dosáhnout bez obrovského nasazení našich zaměstnanců. Příjemným zjištěním pro mě byly velmi dobré výsledky i ostatních nemocnic. Jsem rád, že pacienti dokážou ocenit, co pro ně v nemocnicích děláme,“ říká prof. Marek Svoboda, ředitel MOÚ. Průměrná známka všech zapojených zdravotnických zařízení dosáhla v šetření na hodnotu 1,23, což odpovídá celkové spokojenosti 94,30 %.

Dotazník zahrnoval 35 otázek, které byly rozděleny do osmi dimenzí hodnocených školní klasifikační stupnicí od 1 do 5. Nejlépe hodnocenou dimenzí v MOÚ se napříč všemi odděleními stala kategorie Respekt, ohled, úcta, s průměrnou známkou 1,10.

Celková návratnost dotazníků v MOÚ se vyšplhala na 72,40 %, což představuje 501 odevzdaných dotazníků. Svůj názor častěji vyjádřily ženy, které byly zastoupeny z 60,70 %. U věkového rozložení uvedlo 43,30 % respondentů věk 65 let a více, druhou nejpočetnější skupinou byli pacienti ve věku 50–64 let. Ze struktury délky hospitalizace vyplynulo, že 60,10 % pacientů označilo dobu pobytu 3–7 dní, následovanou kratšími hospitalizacemi 1–2 dny (21,80 %).

"Vím, že pro pacienty děláme maximum, ale vždy jsem rád, když to kromě děkovných dopisů potvrdí i tato nezávislá šetření. Chci poděkovat pacientům, kteří si našli čas na vyplnění dotazníků, a našim zaměstnancům, kteří se každý den neúnavně snaží poskytovat tu nejlepší možnou péči a současně být empatičtí, vřelí a dávat naději pacientům a jejich blízkým. Pacienti to vnímají, a i proto jsme zvítězili. Věřím, že se na špici udržíme i v dalších letech,“ zhodnotil výsledky šetření ředitel Masarykova onkologického ústavu prof. Marek Svoboda.

Více o  Národním hodnocení spokojenosti pacientů: https://spokojenost.mzcr.cz/

10. 10. 2024

Autor článku: Centrum komunikace s veřejností

Co vás může zajímat dál?

Bezplatná nádorová telefonní linka

Po–Pá od 8:00 do 15:00 hodin

(+420)800 222 322

Loading...