Druhý názor
Druhý názor - písemné vyjádření lékaře nebo jiného zdravotníka, než u kterého je poskytována zdravotní péče. Výstupem je souhlasné stanovisko nebo návrh na jiný postup.
Poskytnutí
„Druhého názoru“
je zpoplatněno.
Uhrazený poplatek
nelze vrátit.
Upozornění: Služba Druhý názor je do 2. 1. 2025 nedostupná. Děkujeme za pochopení.
V MOÚ poskytujeme tyto služby:
- Konzultace „druhý názor“ na stanovení diagnózy na plánovaný nebo probíhající léčebný postup. Obsahově se jedná o zhodnocení přinesené dokumentace, jako jsou lékařské nálezy, zprávy z hospitalizace, stanovené diagnózy a léčebné postupy.
- Součástí „druhého názoru“ není klinické vyšetření pacienta.
- Součástí „druhého názoru“ není ani histologické zhodnocení preparátu ani druhé čtení snímkové dokumentace ze zobrazovacích metod (CT, MR, PET/CT, apod.).
1Co je „Druhý názor“?
Právo na konzultační služby od dalšího poskytovatele či jiného zdravotníka v případě, že Vám či Vašim blízkým byla sdělená vážná diagnóza, je ukotveno v zákoně č. 372/2011 Sb. Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách).
Žádost o „druhý názor“ není projevením nedůvěry ve vašeho ošetřujícího lékaře či jiný zdravotnický personál. Konzultace s dalšími odborníky s cílem utvrdit se ve správném pochopení svého zdravotního stavu je naopak mnohdy cestou k prohloubení důvěry v navrhované, nebo již probíhající léčbě.
2Kdy požádat o druhý názor?
Požádat o „druhý názor" můžete:
jste-li již léčen v jiném zdravotnickém zařízení, ale chtěl/a byste znát "Druhý názor" na stanovenou onkologickou léčbu.
3Chci druhý názor z MOÚ
Máte-li zájem o „druhý názor“ z MOÚ, registrujte se pomocí elektronického formuláře pro objednání druhého názoru.
V MOÚ neumožňujeme konzultovat případy na základě e-mailové ani telefonické korespondence. Stejně tak neposkytujeme „druhý názor“ na základě zaslání zdravotní dokumentace e-mailem.
Ke stanovení termínu konzultace Vás bude lékař či administrátor kontaktovat e-mailem či telefonicky v průběhu 10 pracovních dní od odeslání elektronického formuláře pro objednání druhého názoru.
Před termínem konzultace můžete být vyzváni k dodání dostupné zdravotnické dokumentace.
Výstupem z konzultace bude buď souhlasné stanovisko s již stanoveným postupem na jiném pracovišti nebo doporučení k alternativním postupům.
Výsledkem poskytnutí druhého názoru není automatické převzetí do péče v rámci MOÚ.
Poskytnutí „Druhého názoru" je možné pouze se souhlasem pacienta.
4Návod k objednání druhého názoru
Jak postupovat?
- Pozorně si nastudujte, zda splňuje podmínky poskytnutí druhého názoru.
- Vyplňte své kontaktní údaje.
- Proveďte platbu přes platební bránu.
- Zobrazí se Vám formulář Žádost o termín konzultace k podání Druhého názoru. Doba zpracování žádosti je obvykle 10 pracovních dní.
- Příslušný lékař Vás bude kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a domluví s Vámi termín konzultace v MOÚ.
- Na konzultaci si s sebou přineste dosavadní zdravotnickou dokumentaci, kterou Vám vystavili lékaři v zařízení, kde se doposud léčíte.
- Výsledkem konzultace bude vyjádření se k léčbě a další doporučení.
- Poskytnutí Druhého názoru je zpoplatněno a poplatek je nutné uhradit před vyplněním žádosti o Druhý názor.
Prvním krokem k získání "Druhého názoru"
je objednání ke konzultaci a uhrazení stanoveného poplatku.
Bezplatná nádorová telefonní linka
Po–Pá od 8:00 do 15:00 hodin
(+420)800 222 322