Den_07_124

Druhý názor

Druhý názor -  písemné vyjádření lékaře nebo jiného zdravotníka, než u kterého je poskytována zdravotní péče. Výstupem je souhlasné stanovisko nebo návrh na jiný postup.

Poskytnutí
„Druhého názoru“
je zpoplatněno.


Uhrazený poplatek
nelze vrátit.
 

 

Upozornění: Služba Druhý názor je do 2. 1. 2025 nedostupná. Děkujeme za pochopení.

 

 

V MOÚ poskytujeme tyto služby:

 

  • Konzultace „druhý názor“ na stanovení diagnózy na plánovaný nebo probíhající léčebný postup. Obsahově se jedná o zhodnocení přinesené dokumentace, jako jsou lékařské nálezy, zprávy z hospitalizace, stanovené diagnózy a léčebné postupy.
  • Součástí „druhého názoru“ není klinické vyšetření pacienta.
  • Součástí „druhého názoru“ není ani histologické zhodnocení preparátu ani druhé čtení snímkové dokumentace ze zobrazovacích metod (CT, MR, PET/CT, apod.).

1Co je „Druhý názor“?

Právo na konzultační služby od dalšího poskytovatele či jiného zdravotníka v případě, že Vám či Vašim blízkým byla sdělená vážná diagnóza, je ukotveno v zákoně č. 372/2011 Sb. Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách).

Žádost o „druhý názor“ není projevením nedůvěry ve vašeho ošetřujícího lékaře či jiný zdravotnický personál. Konzultace s dalšími odborníky s cílem utvrdit se ve správném pochopení svého zdravotního stavu je naopak mnohdy cestou k prohloubení důvěry v navrhované, nebo již probíhající léčbě.


2Kdy požádat o druhý názor?

Požádat o „druhý názor" můžete:

 

jste-li již léčen v jiném zdravotnickém zařízení, ale chtěl/a byste znát "Druhý názor" na stanovenou onkologickou léčbu.


3Chci druhý názor z MOÚ

Máte-li zájem o „druhý názor“ z MOÚ, registrujte se pomocí elektronického formuláře pro objednání druhého názoru.


Elektronický formulář

pro objednání „Druhého názoru“.
 


V MOÚ neumožňujeme konzultovat případy na základě e-mailové ani telefonické korespondence. Stejně tak neposkytujeme „druhý názor“ na základě zaslání zdravotní dokumentace e-mailem.

Ke stanovení termínu konzultace Vás bude lékař či administrátor kontaktovat e-mailem či telefonicky v průběhu ⁠10 pracovních dní od odeslání elektronického formuláře pro objednání druhého názoru.

Před termínem konzultace můžete být vyzváni k dodání dostupné zdravotnické dokumentace.

Výstupem z konzultace bude buď souhlasné stanovisko s již stanoveným postupem na jiném pracovišti nebo doporučení k alternativním postupům.

Výsledkem poskytnutí druhého názoru není automatické převzetí do péče v rámci MOÚ.

Poskytnutí „Druhého názoru" je možné pouze se souhlasem pacienta.
 


4Návod k objednání druhého názoru

Jak postupovat?
 

  1. Pozorně si nastudujte, zda splňuje podmínky poskytnutí druhého názoru. 
  2. Vyplňte své kontaktní údaje.
  3. Proveďte platbu přes platební bránu.
  4. Zobrazí se Vám formulář Žádost o termín konzultace k podání Druhého názoru. Doba zpracování žádosti je obvykle 10 pracovních dní.
  5. Příslušný lékař Vás bude kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a domluví s Vámi termín konzultace v MOÚ.
  6. Na konzultaci si s sebou přineste dosavadní zdravotnickou dokumentaci, kterou Vám vystavili lékaři v zařízení, kde se doposud léčíte.
  7. Výsledkem konzultace bude vyjádření se k léčbě a další doporučení.
  8. Poskytnutí Druhého názoru je zpoplatněno a poplatek je nutné uhradit před vyplněním žádosti o Druhý názor.


Prvním krokem k získání "Druhého názoru"
je objednání ke konzultaci a uhrazení stanoveného poplatku.

 

 


6Objednací formulář


Po zaplacení platby, prosím, vyplňte ještě Formulář druhého názoru, na který budete přesměrování či ho najdete ve své e-mailové schránce. Zkontrolujte také spam a další složky.

 

 

 

Upozornění: Služba Druhý názor je do 2. 1. 2025 nedostupná. Děkujeme za pochopení.

 

 


Co vás může zajímat dál?

Bezplatná nádorová telefonní linka

Po–Pá od 8:00 do 15:00 hodin

(+420)800 222 322

Loading...